top of page

AKTYWNOŚĆ BADAWCZA UCZNIÓW

5 października, podczas zajęć z chemii, uczniowie klasy 7, podzieleni na kilka grup, eksperymentowali. Przyrządzali różnorodne mieszaniny, po czym rozdzielali je na składniki z których powstały. Filtracja, dekantacja, sedymentacja, rozdzielanie za pomocą magnesu czy pęsety to sposoby rozdzielania przygotowanych przez uczniów mieszanin. Rozwijali swą aktywność, również i pomysłowość, kształtowali samodzielność i odpowiedzialność w działaniu. Eksperymenty zostały wykonane w większości z produktów domowych, bowiem w życiu codziennym na każdym kroku spotykamy substancje chemiczne. Pomysłowość chłopców sięgnęła zenitu, bowiem jajka, które były im potrzebne na zajęciach zostały podczas przerwy przez nich usmażone i zjedzone w szkolnej stołówce. Tak więc zostały połączone nauka, zabawa, integracja i konsumpcj.


bottom of page