top of page

MATEMATYKA W ARCHITEKTURZE

27 lutego gościliśmy w klasie 3 panią architekt wnętrz Renatę Wronowską, która przybliżyła nam pojęcie „architektura” i zawód architekta. Dzięki przekazanej wiedzy przez naszego eksperta uczniowie zrozumieli jak bardzo matematyka jest związana z architekturą. Ważny cel, jakim było patrzenie na budynki w nowy, matematyczny sposób, Pani Renata zrealizowała poprzez przykłady z bliska w małej architekturze i z daleka, m.in. ukazując zdjęcia zabytków światowego dziedzictwa architektonicznego. W architekturze doskonale widać umiejętność planowania, porządek, rytm czy symetrię. Wizualizacja tych pojęć pokazana była w filmie edukacyjnym wydawnictwa MAC. Aktywizującym elementem zajęć było tworzenie „mapy myśli” oraz praca rysunkowa. Końcowe zadanie polegało na odszukaniu matematyki w architekturze małej w szkole i w klasie oraz przedstawienie plastyczne tych elementów.

Serdecznie dziękujemy naszemu gościowi za poświęcony czas, ciekawe przedstawienie trudnego tematu, a przede wszystkim za zainteresowanie dzieci architekturą.


bottom of page